° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

Saturday, December 5, 2009

kekalutan......

5/12/2009

Ari ni aku pergi keje cam biase dlm keadaan hujan yang agak lebat, skit lg nk sampai.... tiba2 aku teringat sesuatu.... alamat! ..... baju keje t'tinggal...aku dengan sepantas kilat membelok ke suatu jln kg kononnya nak lari daripada lampu isyarat lah, setiba sampai kat jln kg tu aku terkejut, melihat rmai org dekat situ aku sempt memandang aku melihat ada keranda, ooh rupanya ade org meninggl, aku terus memulakan perjalanan.

Tiba-tiba jln yang ingin aku lalu tutup kerana sedang dibaiki, aku terasa sangat malang ari itu jam sudah menunjukkan 8.15 a.m aku sepatutnya dah sampai. Aku meneruskan kan perjalanan dan memasuki satu jln kecil yang agak teruk dan x bertal... tayar motorku terasa sangat licin hingga beberapa kali nak terjatuh, hampir semakin jauh perjalananku.....

Aku x kira bonggok pun aku langgar dengan laju...... Aku mula terfikir jln yg aku lalui ini salah serta tiada jln keluar, dengan itu aku pun terus berpusing balik motorku, berjln lurus menuju ke jln besar yang mempunyai lampu isyarat, sekejap je aku sampai kat rumah.......

Setibanya sampai kat umah aku terus berlari mendapatkan baju kerjaku.... barulah aku meneruskan perjaln ke tempat keje ku tak sampai 10 minit pun aku sampai, bukannya jauh sngat umahku dengan tmpt keje.... aku tiba pada kul 8.25 minit. Lamanya aku sampai akibat tersesak... plak tu aku bru tinggal rumah baru ku 4 hari.....

Setibanya di tempat keja sedang leka melakukan keja tiba2 gelang kristal yang aku baru beli putus, dan aku melihat lengan sebelah kananku gelang satu lagi tiada, aku tak tahu jatuh di mana mungkin dlm ku sedar tadi gelang terjatuh, nasib baik gelang itu harganya agak murah..... tak lah terasa sangat tak macam gelang kristal yang putus tu .... harganya agak mahal kalau hilang manangis jugak aku...

Dari situ lah ari ini aku dapat pengajaran janganlah terlampu kalut dalam berbuat sesuatu hingga jln dekat pun menjadikan jauh dan teramat jauh... short cut lah... kononnya.

No comments:

Post a Comment