° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

Sunday, October 11, 2009

Simpati...... 11/10/2009

Ari ni aku msuk keje cam biase.... tiba-tiba datng seorang customer wanita dngan seorang lelaki yang sedang mendukung seorang baby yang comel... aku menatap wajah wanita itu rase cam kenal tapi aku lupa namenya, aku terfikir camne nok tgurnya, ia datng utk print resume suaminya. Dengan izin Allah s.w.t aku tersalah klik resume wanita itu.

Ternyata mmng dia lah org yang aku jangkakan. Aku memula perbualan dngn menanyekan namenya, dia adalah bekas staff dekat syarikat yang pernah aku praktikal dulu dia memang baik orgnye serta banyak memberi tunjuk ajar kpdku. Ia hanya tua setahun denganku dan baru berkahwin thun lepas. Aku sangt gembira dpt berjumpa dengan insan yang lame tidak ku temui ternyata begitu cepat masa berlalu.


Selepas rakanku beredar dari tempatku, aku terpandang seorang customer wanita, dia sudah selesai membayar, tpi dia menarik perhatian ku kerana aku lihat dia bersungguh-sungguh menampal sampulnya dgn tip. Dia memandangku, ternyata dia memulakan perbiacaraan.... Mklum lah aku ni pendiam sdkt ssh utk memulakan perbualan...hehehe...

Aku bangun menghampirinya, aku dpt rasakan ada sesuatu yg ingn dismpaikan. selepas mendengar citernye aku begitu simpati & sedih dgn masalah yg berlaku kepadanya. Aku begitu kesal dgn tindakan sesetengah manusia skrng. Dia memberitahuku ia difitnah, ade org yang ingin menjtuhkannya & skrang ni dia menangung malu.

Dia begitu hairan siapakah yg menyebar no. Fonnya ke dalam
internet serta mngandungi perkataan yang mengairahkan sedangkan dia tak lah celik IT sngt yang ade cume email je.... skrng ni hdupnya begitu tertekan, sentiasa menerima panggilan yg tidak diketahui. Dia dpt mengetahui mklumat itu pun dari org yg membuat panggilan kpdnya.

Oleh demikian, perkahwinannya serta merta dibatalkan serta pertunangan diputuskan, family nya pun turut menanggung malu dgn penduduk kg.


Dengan izin Allah s.w.t, dia dpt merasakan perempuan itu yg melakukannya tetapi dia x mengenalinya, bakal suaminya mengenali serta ia jg mengetahui bahawa perempuan itu memang bekerja bahagian komputer. Dia merasakan Berkemungkinan perempuan itu ingin memiliki bakal suaminya.

Dia telah membuat Surat Saman untuk dihantarkan kepada org yg fitnahnya, supaya masalahnya dpt diselesaikan dengan segera serta dpt mengambil tindakan kepada org yang fitnahnya itu.


Tapi sayang aku x dpt berbual lame dgnnya, kerana aku ade keje, dia berlalu begitu saja..... aku terasa sdkt kesal kerana x dpt membantunya...... Jam menunjukkan pkul 5. 10 mnt, dah tiba masa blik keje... happy yer..... setibanya sampai kat umah aku berehat jap...

Aku tak tahu kenapa aku masih teringat kat wanita yang difitnah tu, mungkn aku x dpt membantunya....
mlm itu aku mendoakan agar masalahnya dpt diselesaikan serta namanya dpt dibersihkan aku amat berharap dia mendpt kebahagian dan ketenangan serta dpt melangsungkan perkahwinan yang tertangguh itu..... ISYALLAH...

No comments:

Post a Comment